Hele egnens samlingssted mellem fjord og hav
§ 1. Foreningens navn er Arup Sogn's beboerforening.
§ 2. Foreningens formål er at varetage sognets interesser.
§ 3. Enhver beboer i Arup Sogn kan blive medlem af foreningen.
§ 4. Den årlige generalforsamling finder sted i februar måned. Der skal indkaldes med 14 dages varsel. Forslag til generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde 1 uge før generalforsamlingen.
§ 5. Ekstraordinær generalforsamling afholdes når bestyrelsen anser det for nødvendigt, eller når 1/3 af medlemmerne skriftligt begærer det.
§ 6. Bestyrelsen består af 5 medlemmer, som vælges på den ordinære generalforsamling. Valget gælder for 2 år. 3 medlemmer afgår efter det første år ved lodtrækning. Der vælges 2 suppleanter.
§ 7. Ved det første bestyrelsesmøde, efter den ordinære generalforsamling, vælger bestyrelsen sin formand, næstformand, sekretær og kasserer.
§ 8. På den ordinære generalforsamling vælges 2 revisorer. Valget gælder for 2 år, dog afgår den ene ved lodtrækning efter 1 års forløb.
§ 9. Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen.
§ 10. Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
§ 11. Foreningen kan kun nedlægges hvis det bliver vedtaget af to på hinanden følgende generalforsamlinger.
§ 12. I tilfælde af foreningens nedlæggelse anvendes eventuelle midler, efter generalforsamlingens afgørelse, til gavn for Arup Sogn.
Disse vedtægter blev vedtaget på den stiftende generalforsamling i Arup Friskole, den 14. februar 1977.
Tillæg:
§ 6 er på generalforsamlingen den 17. februar 1993, ændret fra 5 medlemmer til 7 medlemmer. Det ene år afgår 4, det andet år 3 medlemmer.